O com convertir les nostres il·lusions i utopies educatives en realitats
dimarts, 17 de setembre del 2013
Motivar-nos els uns als altres
Si hi ha un bon ambient i una relació de confiança en un grup, llavors la informació s'elabora a uns nivells més profunds, aprenem més i estem més ben disposats a donar i rebre, i també a reflexionar i a qüestionar-nos coses. Si l'ambient no és amè o no hi ha confiança, llavors no s'aprèn res. Justament això, el ser un model de com pensar i actuar de manera positiva, és una de les tasques principals com a formador. (Lena Börjeson, 1994)
Popular Posts
-
Estem vivint una època força il·lusionant. La innovació educativa avança arreu. Pensem que hem arribat a un moment en que els proce...
-
La figa, un humil fruit de la nostra terra Ser, fer i sentir-se mestre és un compromís enorme amb la societat. Un compromís que hem d’...
-
Ha passat molt temps, massa temps; però crec que mai és tard per retre un sincer reconeixement i adherir-me a l’acte que es va celebr...
-
Espanya està espanyada; que s’acabi d’espanyar. El mestre d’escola ja l’adobarà. I ara, que s’ha tornat boig en Pere? D...
-
Joan Seguí Vázquez amb la seva filla, Joana Maria Seguí, vicerectora de Cultura i Projecció Social de la Universitat de les Illes Bale...
-
Si ens refiem de les notícies fugisseres de les primeres planes pensarem que les coses no van en una direcció massa adequada; si ho...
-
Benvolguts: des de feia temps us volíem demostrar el nostre agraïment per tot quan hem après de vosaltres i per tot el que hem compart...
-
Aquestes darreres setmanes han succeït molts fets; massa. Alguns han portat el patiment a moltes famílies. La torrentada de Sant Llor...
-
La sala de psicomotricitat plena de fillets i filletes i les seves famílies (avis i àvies incloses) Cada curs, la comunitat educati...
Recent Posts
Categories
innovació educativa
diversitat
humilitat
portes obertes
MenorcaEdu21
Pilar Benejam
competències bàsiques educació
conviccions
debat educatiu
democràcia participativa
dignitat
ensenyament en i del català
formació inicial i permanent
fracàs escolar
indignació
pacte educatiu
participació
progrés
solidaritat
tolerància
Alaior
Anuari de l'Educació 2013
CC Sant Frances de Sales
CEIP Francesc d'Albranca
CEIP Mestre Duran
Calós
David Atzet
Declaració Universal dels Drets Humans
Declaració de Ses Salines
Drets dels Infants
Es Migjorn Gran
Escola d'Estiu
II República
Illes Balears
Joan Seguí Vázquez
Melgarejo
Moviment de Renovació Pedagògica de Menorca
Pedagogia
Repetició de curs
actituds
agraïment
almoines
ambients
aprenentatge de les llengües
assenyadament
bijuter
bloqueig emocional
bondat
bones pràctiques
bons desitjos
capacitació
capacitat de diàleg
ciutadans
ciència
cohesió social
comprensió humana
compromís
concreció curricular
confiança
consciència social
creixement personal
crisi social
crítica
cultures
debat social
democràcia
dissenyador
diàleg
dogma
dret a l'educació
educació
educació en valors
el poder de l'educació
engany
ensenyament reflexiu
equitat
escola inclusiva
escola plurilingüe
experimentació
famílies desfavorides
finalitats
finançament
fracàs social
herència
homenatge
hort escolar
humiltat
illa de Menorca
il·luminats
inversió
jornades d'estiu
llengües
llibertat
mestres
metodologia
model lingüístic
multilingüisme
objectius
optimisme
pacte social
pacte social i educatiu
pau
pedagogia de la humilitat
pensament clar
pensaments recurrents
pintor
pla
pobresa
pobresa infantil
presentació
procés de revisió
professionals de l'educació
programació
projectes
projectes comunitaris
projectes innovadors
projectes interdisciplinars
protagonistes de la nostra història
realitat educativa Menorca
reflexions
reflexió
regidor
riquesa
seny
superació
superaula
tensió
teories
treball cooperatiu
utopia
valors
violència
virtut
vocació
ètica
ètnies
èxit escolar
Text Widget
Blog Archive
-
2018
(2)
- de desembre (1)
- de novembre (1)
-
2017
(13)
- de desembre (1)
- d’octubre (1)
- de setembre (1)
- d’agost (1)
- de juny (3)
- d’abril (3)
- de març (3)
-
2014
(8)
- de novembre (1)
- d’octubre (1)
- de setembre (1)
- de juliol (1)
- de juny (1)
- de maig (1)
- de febrer (1)
- de gener (1)
-
2013
(9)
- de desembre (1)
- de novembre (1)
- d’octubre (1)
- d’agost (1)
- d’abril (2)
- de març (1)
-
2011
(15)
- de novembre (1)
- de setembre (3)
- de juliol (1)
- de juny (9)
- d’abril (1)
Total de visualitzacions de pàgina:
Pere Alzina Seguí. Amb la tecnologia de Blogger.
La meva llista de blogs
Translate
Blogger templates
- Pere Alzina
- Mestre, psicopedagog i doctor en ciències de l'educació per la UIB. Professor associat UIB a Menorca i coordinador estudis de grau de magisteri d'educació infantil
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada