Prest
començarem un nou curs, amb incerteses i tensions. Nosaltres intentarem, de
nou, donar vida a aquest bloc interromput de tant de tant per situacions que
ens superen i ens bloquegen l’enteniment.
Al
llarg d’aquest estiu ha sorgit un interessant col·lectiu de persones,
majoritàriament mestres però amb el suport de pares i mares i estudiants, que
s’han anat trobant per intentar, de nou, dibuixar les bases del que podria ser
un pacte social per l’educació; aquest pacte del que tant s’ha parlat al llarg
dels darrers anys però que ningú no ha aconseguit. Aquesta iniciativa sorgeix
ara des de baix; si des dels organismes de govern i de gestió no ha estat
possible, provem-ho des d’un altra perspectiva: comencem des de baix. I així ho
hem fet, sense grans esperances ni ambicions, però il·lusionats al veure la
resposta a la iniciativa.
Al llarg dels dies hem anat rebent multitud d’adhesions; a la pàgina web
habilitada les podeu visitar sempre que vulgueu: http://menorcaedu21.blogspot.com.es/ . Paral·lelament a tota la gestació
d’un gran pacte social per l’educació hem dissenyat unes jornades que es
celebraran els propers dimarts dia 27 i dimecres dia 28 d’agost al Centre de
Convencions des Mercadal on s’exposaran un conjunt d’experiències d’innovació
portades a terme a diferents escoles de l’illa de Menorca i també de fora de
l’illa de persones que s’han desplaçat explícitament per compartir amb tots
nosaltres les seves experiències assumint els costos dels desplaçaments ja que
l’organització no compta amb cap tipus de fons ni subvenció. Podeu consultar
les diferents experiències que s’exposaran en la mateixa pàgina web.
Per
tant, aquesta iniciativa presenta unes característiques ben diferenciades; per
una banda, ha de permetre generar el debat i implicar tots els agents
necessaris per arribar a un gran pacte social per l’educació; un debat en
positiu, enriquidor, en la vista posada en el futur i constructiu. Per altra,
ens hem d’enriquir mútuament de les múltiples i innovadores experiències que es
porten a terme aquí i a fora perquè els problemes que presenta el sistema
educatiu avui en dia es resolen exactament igual que en qualsevol altre camp de
l’activitat humana, la recerca i la innovació.
Dos
eixos emmarquen tot el procés: el diàleg obert amb tothom, com a base per l’enteniment
i el principi d’humilitat, acceptant que cap proposta resol tots els problemes
i que necessitem l’esforç i la col·laboració de tots per avançar, no existeixen
solucions unilaterals. Quan el coneixement és inabastable més s’imposa la
humilitat i més necessitem dels altres; tots necessitem aprendre
cooperativament des d’una actitud de respecte i escolta activa. Quan més
coneixement acumulem més petits ens sentim i més necessitat tenim dels altres.
A més coneixement més preguntes generem i a més coneixement accedim i, alhora,
més humils ens hem sentir al davant de la immensitat que ens envolta.
Apel·lem
a la humilitat de tots els responsables educatius, treballin on treballin per
sumar esforços i demanem a tota la societat una participació activa en tot
aquest procés.
Us
esperem.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada