Estem vivint una època força il·lusionant. La innovació educativa avança arreu. Pensem que hem arribat a un moment en que els processos d'innovació educativa es veuen com una necessitat. La comunitat educativa és conscient de la necessitat d'actualitzar metodologies i plantejaments educatius. Hem de saber donar adequada resposta a aquest repte i creiem que donar a conèixer el que es fa és una passa important; compartir per aprendre i per transformar. Aquest és el nostre objectiu.
Aquesta setmana us volem donar a conèixer les activitats que porta a terme el CEIP Mestre Duran d’Alaior. El passat dia 4 d’abril, el centre obrí les seves portes per donar a conèixer el que fan. Cada curs va exposar les tasques realitzades i els projectes en marxa. El matí visitaren les aules els fillets i filletes del centre i el capvespre a les famílies.
Els d’educació infantil van donar a conèixer els ambients
de feina. Aquest curs disposen de cinc ambients organitzats. Cada divendres
els fillets i les filletes trien quin és l’ambient que volen anar durant la
propera setmana. A cada ambient es treballa una proposta concreta. Els fillets
de 3, 4 i 5 anys es mesclen i formen cinc grups més reduïts (entre 14 i 15), el
que permet atendre la diversitat des d’un punt de vista totalment inclusiu.
Els ambients són els següents:
- L’ambient d’avui seré (joc simbòlic) amb quatre propostes: la caseta, el restaurant, les botigues i l’hospital.
- L’ambient dels constructors amb quatre propostes: material de llenya amb models (edificis del món); construccions amb llums i ombres; construccions de fusta amb material natural i construccions amb llenyes més personatges, cotxes, animals i fustes.
- L’ambient dels bons comunicadors, on es treballa la consciència fonològica, pràxies, buf, contes, expressió oral, vocabulari, etc.
- L’ambient dels artistes amb quatre propostes: els colors, abstracte amb tècniques i materials diferents; el volum (fang) i el rostre, la cara i l’autoretrat.
- L’ambient dels exploradors que consisteix en experimentació amb quatre propostes: farina, terra i fang, colors, llums i ombres i aigua.
Les fotografies il·lustren perfectament aquesta
excel·lent proposta metodològica que romp espais i grups classe i permet que
cada fillet i filleta pugui decidir què fa, quan ho fa i com ho fa, tenint en
compte els seus interessos i motivacions en el marc de propostes creatives amb múltiples opcions i possibilitats.
A primària es van presentar múltiples propostes:
-
- Els de primer presentaren el seu projecte sobre els egipcis i les piràmides.
- Els de segon muntaren una classe on quedava reflectit el món i els paisatges del temps dels dinosaures amb el tema de l’evolució com a fil conductor.
- Els de tercer presentaren experiments entorn a com es va formar l’illa de Menorca treballant la línia del temps i l’evolució.
- Els de quart havien treballat com obtenim energia en el nostre cos; van muntar un vídeo explicatiu del procés. També presentaren una activitat d’animació a la lectura que consisteix en presentar els llibres de lectura a partir de propostes engrescadores (titelles, a través d’una roda de premsa, una representació...).
- Els de cinquè presentaren un taller de cuina.
- Els de sisè treballaren les forces i el moviment.
A les aules de música i d’anglès es podien veure
diferents propostes de treball i els materials confegits pels mateixos fillets.
L'escola treballa amb il·lusió en diferents línies d'innovació i, des de la seva creació, va consolidant projectes que engresquen la comunitat educativa; les famílies participen activament i donen ple suport a les línies iniciades.
Un professorat motivat i una formació en el centre i des de les necessitats del centre consoliden la innovació que pretén oferir una educació centrada en els fillets i les filletes que viuen intensament les noves propostes. Aquest curs ha aprofundit en el treball per projectes, una proposta capaç de capgirar les relacions entre aprenents i ensenyants i convertir les aules en comunitats de recerca i de construcció cooperativa de coneixements.
Encoratgem tota la comunitat educativa del Mestre Duran a consolidar les seves innovacions, compartir-les i aprofundir-les. Els vostres aprenentatges ens enriqueixen a tots.
Encoratgem tota la comunitat educativa del Mestre Duran a consolidar les seves innovacions, compartir-les i aprofundir-les. Els vostres aprenentatges ens enriqueixen a tots.
-
Podeu ampliar la informació visitant el bloc del centre: http://mestreduran.blogspot.com.es
Podeu ampliar la informació visitant el bloc del centre: http://mestreduran.blogspot.com.es
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada