O com convertir les nostres il·lusions i utopies educatives en realitats

dijous, 23 de març de 2017

La sala de psicomotricitat plena de fillets i filletes i les seves famílies (avis i
àvies incloses) 

Cada curs, la comunitat educativa  del CEIP Francesc d’Albranca obre el centre al poble per mostrar el què fan, els projectes que desenvolupen i les propostes de futur. L’escola sempre ha estat molt integrada en el seu entorn i la jornada de portes obertes és una oportunitat per viure el batec de les diferents línies de feina encetades i de les realitats i propostes educatives que es troben a cada espai, a cada aula, a cada racó...

Una bona oportunitat per aprendre, observa i reflexionar. En aquests moments, la comunitat educativa participa en diferents projectes com l’escola plurilingüe, el projecte Entre tots feim el món i el projecte Llavors pel canvi. Ho podeu veure i llegir a la seva web:  http://www.ceipfrancescdalbranca.es/

Mentrestant, el claustre, intenta definir com podria ser l’escola del futur, un futur que, dia rere dia, és més present, donats el ràpids canvis socials, econòmics, culturals, educatius i ètics. Estan pensant en una reorganització i flexibilització dels espais i del temps; intenten aplicar noves metodologies més inclusives i innovadores; estan pensant en com aconseguir millors aprenentatges, més sòlids, més relacionals, més lligats, més propers, útils i competencials; estan intentant evitar l’acumulació de coneixements, fomentant la seva comprensió profunda...  Han iniciat el treball de les emocions, conjuntament amb les famílies...

Com afirmen en el Projecte Educatiu: els projectes de treball, les activitats d’experimentació, les petites investigacions, els tallers artístics, les conferències per treballar l’expressió oral, els grups interactius..., són estratègies molt útils per anar seguint aquesta línia metodològica; una manera de fer que aposta pel treball cooperatiu, l’atenció a la diversitat i l’enfocament globalitzat.

Us oferim un recull d’imatges del dia de portes obertes que expressen millor que les paraules tot el que volem expressar.

Els fillets i filletes d'educació infantil van portar objectes antics usats en el segle XIX i principis del XX
Els objectes que van portar els pares i avis van ser molt comentats
A Educació infantil també van treballar menjars de l'època que va viure Francesc d'Albranca; moltes de les activitats realitzades giraven entorn la figura del metge i folklorista que aconseguí recollir una bona part de la nostra saviesa popular. 
La taula de llum, una petita meravella per construir i imaginar.
A la dreta observem un racó de construccions de fusta on jugaven
molts fillets i filletes majors. 





Els de cinquè de primària van elaborar una línia del temps
amb tots els esdeveniments succeïts durant la vida de
Francesc d'Albranca




A experimentació en anglès estan elaborant maquetes d'edificis d'arreu del món emblemàtics i ara estan preparant
la seva il·luminació. 





La innovació va arrelant a molts centres educatius; fa goig veure com molts col·lectius de professors i professores han iniciat a les seves escoles interessants processos de canvi i de transformació. El camí iniciat per aquest centre és irreversible: caminem vers la transformació i el compromís social;  caminem vers l’equitat, fita irrenunciable i cabdal i avancem vers l’escola del segle XXI.

És hora d’avançar junts, el repte bé s’ho val. Ens hi juguem la cohesió social, la tolerància i la solidaritat entre totes les comunitats que habitem el planeta.


0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada